Must be a Bond Girl...but still falling for Hank

- Must be a Bond Girl...but still falling for Hank -

maanantai 3. marraskuuta 2014

Kiireettömät aamut, ei-niin-kiireettömät aamut ja aamut

Kiireettömät aamut

Viime lauantaiaamu oli tällainen kiireetön aamu. On ihanaa nukkua pitkään ja herätä ja nukahtaa uudelleen ja vasta sitten herätä. Yleensä kiireettömänä aamuna jäädään vielä makoilemaan sänkyyn joksikin aikaa. Joskus sitä nukahtaa tämänkin jälkeen vielä kerran, niinku nyt kävi mulle. Mä katoin kylläkin jotain helvetin "Koirakuiskaajaa" televisiosta, niin eipä ihme, että silmäluomet alkoi painaa.

Edellisessä elämässäni kiireettöminä aamuina me valmistettiin S:n kanssa näiden nukahtelujen jälkeen vielä yhdessä aamiaista oikein silleen kunnolla.. Paistettiin pekonia ja munia, lisäksi oli kasviksia ja leipää ja ehkä jotain mehua. Usein keitettiin myös kahvit, mikä oli meille aina silleen erikoista, koska ei me ikinä muuten keitetty, paitsi joskus. Kahvinkeitintäkään meillä ei ollut varmaan ensimmäiseen neljään yhdessäolovuoteen ennen kuin S:n äiti osti sen meille, koska ennen sitä meillä ei ollut ikinä tarjota vieraille kahvia. Se kahvinkeitin oli hieno; punainen ja kiiltävä. S otti kahvinkeittimen tavaroidenjaossa.

Tänä lauantaina oli eri meininki ku entisessä elämässä. Mä nousin sängystä vartin yli viis. Ainoa syy tähän sängystänousemiseen oli se, että Alko menee kiinni kuudelta ja mun piti ehtiä ostaa kolmen litran valkkaripönikkä. Mä en siis ole mikään alkoholisti (ainakaan nyt), jos joku tästä kuvittelee niin. Mun hyvä ystävä M oli nimittäin käymässä Helsingissä ja meidän oli tarkoitus juoda se pönikkä sitten sunnuntaina ja vaihtaa uusimmat juorut. Mä siis kampesin itseni väkisin ylös sängystä ja kiiruhdin Alkoon ja samalla matkalla ostin Alepasta aamiaiseksi suklaalevyn.

Tässä kuvassa on se pönikkä, tuolla nuuskapurkkien alapuolella:





















Ei-niin-kiireettömät aamut

Yleensä mulla on ei-niin-kiireetön aamu, kuten tänään. Mulla oli puhelimessa herätykset soimassa klo 6:40, klo 6:50 ja klo 7:00, koska olin menossa töihin kahdeksaksi. Lukuisten torkutuksien jälkeen mä nousin sängystä klo 7:41. Pikameikki ja hampaidenpesu, minkä jälkeen vaatekaapista päälle oikeastaan ne vaatteet, jotka osui ensimmäisenä käteen. Aamiaiseksi kulaus vettä ja neljä palaa suklaata, jotka jäi syömättä siitä lauantain aamiaisesta. Onneksi mä nykyään kävelen töihin, niin siinä herää aina kunnolla. Olin työpaikalla klo 8:20. Aika hyvä suoritus mielestäni.

Mun fiilis oli jotain tällaista tänä aamuna:














Aamut

Mä en ole varma, järjestetäänkö aamuja enää ollenkaan Helsingissä. Aamut, eli "viralliselta" nimeltään (kai) aamubileet alkavat muistaakseni viideltä ja loppuvat joskus puolenpäivän jälkeen. Mä en ole oikeastaan koskaan ymmärtänyt mitä hauskaa näissä juhlissa loppujenlopuksi on, vaikka aikoinani lukuisiin aamuihin raahauduinkin. Mun mielestä on paljon kivempaa istua jatkoilla jonkun kaverin luona tai mennä kotiin, kuin viettää aikaa paikassa, missä 50 % on niin jumissa, että vain istuvat ja toljottavat ja se toinen 50 % on taas tämän toisen 50 %:n täydellinen vastakohta (jokainen voi miettiä itsekseen miltä se taas näyttää).

Muuta sanottavaa mulla ei ole aamuista, ainakaan tässä postauksessa, eikä kuvia, koska ei niitä voisi tähän edes laittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoida saa mut ei tarvi olla idiootti.. LOL