Must be a Bond Girl...but still falling for Hank

- Must be a Bond Girl...but still falling for Hank -

perjantai 23. tammikuuta 2015

Tammikuinen itsenäisyyspäiväkirjoitus.. Ihana, ihana itsenäisyyspäivä

Minusta itsenäisyyspäivä on aina ollut ihana. Nykyäänhän on muotia olla eri mieltä kaikesta ja vihata tätä maata, missä kaikki on "niin helvetin huonosti". Ehkä mä olen sitten naiivi mutta onhan se nyt hienoa, kun meillä on tällainen maa. Minusta itsenäisyyspäivä on siis aina ollut ihana ja mä olen ylpeä siitä, että olen suomalainen. Ihan pikkutytöstä lähtien olen ollut ylpeä tästä asiasta, osasin myös soittaa ala-asteella "Siniristilippumme" nokkahuilulla..

Onhan täällä tiettyjä epäkohtia ja asiat vois olla paremminkin mutta niinhän aina on. Vaikka nykyiset epäkohdat korjattaisi, niin aina tulee uusia, koska ikinä ei voi olla sellaista tilannetta, että kaikki on tyytyväisiä. Joku luulee minun nyt kuuluvan johonkin helvetin eliittiin, koska näen asiat näin.. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, vaan jos mut pitäis luokitella johonkin yhteiskuntaluokkaan, niin se on sitten varmaan joku keskiluokka. Mä teen kahta työtä, asun liian kalliissa vuokra-asunnossa, koska en halua tinkiä sijainnista, syön liian usein ulkona, vaikka halvemmalla pääsisi, jos valmistaisi itse ateriat, ostan kaikkea mahdollista (turhaakin) hetkenmielijohteesta, ajelen ihan liian usein taksilla ja mulla ei ole lapsia. Nämä kaikki ovat mun omia valintoja ja näin on hyvä. Mä olen melko tyytyväinen mun tämänhetkiseen tilanteeseen noilta osin.

Linnanjuhlien katsominen televisiosta on aina ollut perinne ja se jatkui myös tänä vuonna. Ne ihmiset on tehneet paljon työtä sen eteen, että ovat saavuttaneet sellaisen aseman, että kutsu linnaan on käynyt. Miksi niitä pitää dissata? Ehkä se on se suomalainen kateus, joka nostaa päätänsä. Tiedän pari tyyppiä, jotka olivat nyt osoittamassa mieltään sitä vastaan, kun "eliitti siellä nyt juhlii meidän verorahoilla". Voihan Venäjä, ainakaan nämä kaksi kyseistä "anarkistia" eivät ole tehneet päivääkään sellaista työtä, josta olisi pulitettu penniäkään veroa, nostavat sossuntukea hymyssäsuin ja synnyttelevät lapsia ja sitten ollaan taas yhteiskunnan rahaa vailla..mutta kuitenkin valitetaan, kun kaikki on tässä maassa niin hiton huonosti.. OMG..

Linnanjuhlien osallistujilla on monella varmasti Suomen mittakaavassa valtava omaisuus mutta kyllä he siitä ovat myös maksaneet: veroja sekä omaa kallista aikaa sekä varmasti myös hermoja ajoittain. Toki on niitäkin, jotka ovat syntyneet ns. kultalusikka suussa mutta oikeesti, ne nallekarkit ei mee aina tasan ja sillä sipuli.

Kuinkahan moni mielenosoittajajärjenjättiläinen on ajatellut sellaista, että mistäköhän ihmeestä se raha sinne sossuun tai kelaan (tai mitä näitä nyt on) putkahtaa jaettavaksi Tuttelien ostoa varten.. Ei varmaan kovin moni.. Jos on terve ja avoin uusille haasteille ja haluaa tehdä elämästään parempaa, niin menkää ihmiset töihin, sanon minä. Tai toinen vaihtoehto on sitten tyytyä siihen mitä on ja lopettaa se valittaminen.

Love & Peace 💃

Täs kuvas ei sit oo Suomenlippu, jos joku luuli niin.. Se on vaan samanvärinen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoida saa mut ei tarvi olla idiootti.. LOL